{ }

✚ {}

HOME ABOUT ARCHIEVE CBOX
Hello there! :) Zuzue here. Welcome to My Beautiful Blog. Please be nice here, okay? Thanks.

CREDITS

Template: Wanaseoby
Designer : Siti Nur Yaqhazah
Pictures : WeHeartIt
Tutobies : AtiqahJaidin
Belajar Menjahit
Tuesday, November 06, 2012•12:20 am•By Zuzue

Assalamualaikum dan Hai..



Oooma.. Susahnya la nak masukkan benang pada jarum.. Lama jugak masa yang diambil untuk aku masukkan jarum.. Tension jadinya. Tambah-tambah lagi, kakak aku tak habis-habis dok panggil aku "Ika! Ika! Ika!" Cuba la bayangkan aku kena masuk dalam bilik tu setiap minit tapi last-last aku yang kena buat semuanya. Hehe.. Tipu je :P  Aku cuma buat separuh je. Tolong gitu-gitu je... Sorry, kakakku.

Okay, kat mesin tu ada tiga benang yang perlu dimasukkan dan yang paling mengambil masa, time aku nak masukkan benang pada mata jarum. First, aku belajar memotong kain dulu. Lepas tu, jahit tepi pada kain yang telah siap dipotong and last sekali, aku cantumkan kain tersebut supaya menjdi sepasang baju kurung yang telah siap dijahit..

Cerita aku macam lompat-lompat pulak rasanya -.- Haha tak apalah. Apa-apapun, tak lama lagi aku akan jadi tukang jahit macam Umi :) Amin.
She's Zuzue